راهنمای خرید تجهیزات پزشکی

نکات مهم و راهنمای خرید آنژیوکت

نکات مهم و راهنمای خرید آنژیوکت

نکات مهم و راهنمای خرید آنژیوکت : با توجه به نوع داروهای تزریقی که توسط پزشک تجویز می‌‌شود برخی از آنها باید داخل رگ تزریق شود، برخی فقط تزریق عضلانی و گروه دیگر بسته به نظر پزشک هم در رگ و هم در عضله می‌‌تواند تزریق شود. آنژیوکت به عنوان یکی از تجهیزات پزشکی برای تزریق دارو درون رگ کاربرد دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید در سایت خرید تجهیزات پزشکی کالامس

نکات مهم و راهنمای خرید آنژیوکت

نکات مهم و راهنمای خرید آنژیوکت

اگر بیماری نیاز داشته باشد که به طور متناوب داروهای مایع به داخل رگ او تزریق شود آنژیوکت به مدت 72 ساعت در رگ باقی می‌‌ماند و بعد از آن تعویض می‌‌گردد تا باعث عفونت نشود. به جرات می‌‌توان گفت که از ملزومات اصلی تزریقات آنژیوکت است.

آنژیوکت‌ها از قسمت‌های متنوعی تشکیل شده است که همه اجزا در کنار هم توانسته یک مجموعه هماهنگ برای تزریقات را فراهم کند. قصد داریم در ادامه مطلب همه چیز را درباره آنژیوکت بیان کنیم تا بتوانید با مطالعه آن همه چیز را درباره آنژیوکت، انواع، کاربرد، و جنس آن بدانید.

نکات مهم و راهنمای خرید آنژیوکت

نکات مهم و راهنمای خرید آنژیوکت

آشنایی با آنژیوکت

آنژیوکت‌ها نوعی از تجهیزات پزشکی با لوله‌های توخالی نازکی با رنگ‌های مختلف هستند که برای اهداف تشخیصی و درمانی پزشکی مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.

آنژیوکت‌که به آنها، آنژیوکات‌‌، (برانول، کاتتر عروق محیطی، کاتتر وریدی و آی‌وی‌کانولا) نیز می‌‌گویند از طریق یک کاتتر کوچک به صورت دقیق از طریق برشی که در سطح پوست ایجاد می‌‌کند عبور کرده و وارد ورید می‌‌شود.

این برش را معمولاً با استفاده از یک سوزن تخصصی که به آنژیوکات وصل می‌‌شود، انجام می‌‌دهند. هنگامی که سوزن به محل مناسب روی ورید رسید، کاتتر به سمت پایین شفت سوزن می‌‌لغزد و مجرایی ایجاد می‌‌شود که از طریق آن می‌‌توان خون را با خیال راحت خارج کرده و رنگ‌های تشخیصی را معرفی کرد و به طور کلی برای تزریق خون، دارو و محلول‌های تزریقی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

انواع کاربرد آنژیوکت در پزشکی

در اورژانس، اتاق عمل، نمونه‌برداری‌ها و رادیوگرافی معمولا آنژیوکت مصرف می‌‌شود.

نکات مهم و راهنمای خرید آنژیوکت

نکات مهم و راهنمای خرید آنژیوکت

چارچوب ساختار آنژیوکت

دارای کاتتری انعطاف‌پذیر که به همراه یک سوزن داخل رگ شده و سپس سوزن از آنژیوکت خارج می‌‌شود و در آخر کانتر است که درون ورید باقی می‌‌ماند و تزریق کامل می‌‌شود. همچنین دو پره دیگر برای استفاده آسان‌تر و قرارگیری بر روی دست می‌‌باشد. یک دریچه هم وجود دارد که از طریق آن تزریقات انجام می‌‌شود.

نکات مهم و راهنمای خرید آنژیوکت

نکات مهم و راهنمای خرید آنژیوکت

اقسام مختلف آنژیوکت

آنژیوکت‌ها در رنگ‌های خاکستری، سبز، صورتی، آبی، زرد و بنفش وجود دارد که هر رنگ نشان دهنده اندازه خاصی است و یک شماره ویژه (26-14) به هر رنگ اختصاص می‌‌یابد. به عنوان مثال زرد کوچکترین رنگ با شماره 24 مخصوص کودکان و یا خاکستری با شماره 16 که اندازه نسبتاً بزرگی است برای انتقال خون استفاده می‌‌شود. با داشتن آگاهی کامل از کارایی آن می‌‌توانید به راحتی و آسانی اقدام به استفاده از آنها در موارد مختلف نمایید.

فواید استعمال آنژیوکت

برای اکثر تزریقات وریدی بدون دخالت سوزن  از آنژیوکت استفاده می‌‌کنند که  تا حد امکان خطر عفونت به حداقل رسیده و جراحت‌های ناشی از فرورفتن سوزن که به پوست آسیب می‌‌رساند کمتر می‌‌شود. از بهترین مزایای آن می‌‌توان به کاربرد آن در تزریقات طولانی مدت اشاره داشت چرا که بسیار مقرون  به صرفه و مناسب است و نسبت به سایر روش‌های تزریقی از امنیت و کیفیت بیشتری برخوردار می‌‌باشد.

علت درد آنژیوکت

با توجه به آنچه که گفته شد آنژیوکت‌ها در سایز‌های مختلف با شماره ویژه‌ای و در رنگ‌های متفاوتی هستند. بنابراین هر چه شماره سایز آن کمتر سوزن آن قطورتر و کلفت‌تر می‌‌شود و معمولا سوزن ضخیم‌تر، دردآورتر خواهد بود.

معرفی با کیفیت ترین آنژیوکت

از فاکتورهای مهم جنس ماندرن آنژیوکت است که باید از استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و مقاوم بوده و در رگ پاره یا تا نشود.

نکات مهم و راهنمای خرید آنژیوکت

نکات مهم و راهنمای خرید آنژیوکت

اگر ماندرن از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد ممکن است توسط نیدل پاره شود. پروانه آن نیز باید مرغوب باشد زیرا در مواردی اتفاق افتاده است که آنژیوکت به راحتی درون ورید قرار نمی‌گیرد و نیاز به جابجا شدن دارد پروانه در حکم تکیه‌گاه امکان جابجایی درون رگ را فراهم می‌‌آورد و می‌‌تواند به طور کامل وارد رگ شود. همچنین این نکته بسیار مهم است که بسته‌بندی آن هیچ‌گونه آسیب و پارگی نداشته باشد.

تشخیص تمام خصوصیات عنوان شده از روی بسته‌بندی بسیار دشوار است و بررسی جداگانه تمامی آنژیوکت‌ها میسر نیست و خرید باید از مراکز معتبر و استفاده از بهترین برند که آزمون خود را پس داده و سربلند بیرون آمده است، انجام پذیرد.

اگر با توجه به سن، شرایط جسمانی، نوع دارو قابل تزریق، ظرافت رگ و کاربرد آنژیوکت بتوان نوع مناسب و باکیفیت آن را انتخاب کنیم بیمار می‌‌تواند تزریق صحیح و بدون مشکلی را تجربه کرده و از خونریزی و کبودی و درد خبری نباشد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code