تجهیزات پزشکی

معرفی انواع تجهیزات پزشکی و درمانی

انواع تجهیزات پزشکی و درمانی

انواع تجهیزات پزشکی و درمانی : تجهیزات پزشکی انواع و دسته‌بندی‌های متفاوتی دارند که به چند دسته‌کلی تقسیم می‌شوند. در ادامه به این دسته‌بندی‌ها اشاره خواهیم کرد که هرکدام از آنها دارای مواردی است که برای علم پزشکی ضروری می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید در کالامس

برخی از تجهیزات پزشکی برای تشخیص بیماری‌ها به‌کار می‌روند. به عنوان مثال، دستگاه‌های عکسبرداری، نوار قلب، سونوگرافی و دیگر وسایل برای درمان بیماری‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله آنها می‌توان به وسایل جراحی، داروها، و سرنگ‌ها اشاره کرد.

پس اولین دسته‌بندی که برای تقسیم بندی تجهیزات پزشکی وجود دارد، دسته‌بندی وسایل مربوط به تشخیص و وسایل مربوط به درمان بیماری است. در این بین، وسایلی نیز وجود دارند که جزو این دو دسته‌بندی نمی‌باشند و قابل تقسیم بین این دو دسته نیستند. به عنوان مثال، روپوش‌های پزشکی، اتاق عمل، روتختی‌های مخصوص، برگه‌های مخصوص، نوار قلب و موارد دیگر.

این نوع موارد برای پزشکی ضروری هستند. بنابراین، می‌توان یک دسته‌بندی دیگر نیز در این بین قرار داد و نام آن را وسایل متفرقه مورد نیاز تجهیزات پزشکی گذاشت. برای بررسی دقیق‌تر انواع تجهیزات و لوازم پزشکی، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تجهیزات پزشکی به هر وسیله‌ای که در علم پزشکی برای تشخیص، درمان و جلوگیری از پیشرفت بیماری مورد نیاز است، گفته می‌شود. وسایلی نظیر سرنگ‌ها، داروها، ژل مخصوص سونوگرافی، دستگاه‌های عکسبرداری و رادیولوژی، دستگاه‌های سونوگرافی، دستگاه‌های لیزر، لباس‌های مخصوص پزشکی، دستگاه فشارسنج، دستگاه اندازه‌گیری قند خون، کیسه‌های مربوط به دریافت و انتقال خون، وسایل جراحی مختلف، لباس‌های اتاق عمل، روتختی‌های مخصوص، تخت‌های مخصوص پزشکی، دستگاه‌های اکسیژن، دستگاه‌های اندازه‌گیری ضربان قلب، دستگاه ساکشن و … جزو دسته‌بندی انواع تجهیزات پزشکی محسوب می‌شوند.

انواع تجهیزات پزشکی و درمانی

انواع تجهیزات پزشکی و درمانی

سایت خرید تجهیزات پزشکی

وب سایت فروشگاهی لوازم پزشکی کالامس با بیش از 7 سال سابقه فعالیت در زمینه محصولات پزشکی و بیمارستانی و خانگی افتخار دارد تا به هموطنان عزیز خدمات ارائه کند. تمام سعی ما بر این است تا امکان خرید آنلاین کالاهای پزشکی با کیفیت را در فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی کالامس به شما کاربران گرامی عرضه کنیم.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی کالامس

معرفی انواع تجهیزات پزشکی

در زمینه تجهیزات پزشکی، علاوه بر دسته‌بندی‌های مطرح‌شده در بخش‌های قبلی، دسته‌بندی‌های دیگری نیز وجود دارد که در این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد. تنوع دسته‌بندی‌های تجهیزات پزشکی بسیار است، اما در این مطلب یک دسته‌بندی مفید و کاربردی برای تقسیم انواع تجهیزات پزشکی معرفی می‌شود. این دسته‌بندی‌ها عبارتند از:

1- وسایل پانسمان
2- وسایل مربوط به تزریقات
3- انواع سوند
4- انواع دستکش‌ها و مواد ضدعفونی‌کننده
5- انواع ژل‌ها مانند ژل سونوگرافی، ژل لوبریکانت و …
6- محصولات سلولوزی
7- کیت‌های مخصوص تست سریع مثل تست کرونا، تست بارداری، تست اعتیاد و …
8- وسایل مربوط به معاینه مثل گوشی‌های پزشکی، ذره‌بین و …
9- لوازم جراحی سرپایی و حجامت
10- انواع ماسک‌های فیلتردار و بدون فیلتر
11- لباس‌های بیمارستانی و اتاق عمل و روپوش‌های مخصوص پزشکی
12- انواع وسایل کنترل‌کننده عفونت مثل الکل، بتادین، محلول‌های ضدعفونی‌کننده و …
13- انواع دستگاه‌های عکسبرداری، رادیولوژی، سونوگرافی و …
14- انواع دستگاه‌های فیزیوتراپی و کاردرمانی
15- انواع وسایل متفرقه مربوط به پزشکی مثل تخت، مانیتور، ترالی و …
16- انواع وسایل متفرقه کوچک مورد نیاز در پزشکی مثل کاغذ نوار قلب و …
17- انواع ابزار جراحی

لوازم مربوط به ابزار جراحی به چند دسته‌بندی مختلف تقسیم می‌شوند. برای هر جراحی، یک پک یا ست مخصوص جداگانه طراحی شده است که اجزای داخل آن ست با توجه به نوع عمل و موارد مورد نیاز انتخاب شده‌اند.

تولید تجهیزات پزشکی

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید انواع تجهیزات پزشکی فعالیت دارند. برخی از تجهیزات پزشکی خاص مانند انواع دستگاه‌های عکسبرداری و فیزیوتراپی در برخی از شرکت‌ها و در داخل کشور قابل تولید نمی‌باشند. اما بسیاری از لوازم مربوط به پزشکی و لوازم جراحی در کشور قابل تولید می‌باشند. از این رو، شرکت‌های زیادی هستند که در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند.

علاوه بر این، برخی از شرکت‌ها به واردات وسایل و تجهیزات مخصوص پزشکی می‌پردازند تا تمامی موارد در کشور موجود باشد. تولید وسایل و تجهیزات پزشکی بسیار دشوار است. زیرا علاوه بر تجهیزات خاص، به علم خاصی نیز نیاز دارد. این وسایل و تجهیزات روز به روز در حال پیشرفت هستند و باید به سرعت آپدیت شوند.

انواع تجهیزات پزشکی و درمانی

انواع تجهیزات پزشکی و درمانی

بعد از تولید، تجهیزات پزشکی به شرایط نگهداری خاصی نیاز دارند. دما و سایر شرایط برای نگهداری این تجهیزات باید به گونه‌ای باشد که آنها خاصیت و قابلیت‌های خود را از دست ندهند. به طور مثال، در هنگام ورود ویروس کرونا مشاهده کردید که برخی از واکسن‌ها به دلیل اینکه باید در دمای خیلی پایین نگهداری می‌شدند، قابل استفاده در کشور نبودند و اقدامات لازم برای فراهم کردن شرایط مورد نیاز این واکسن‌ها انجام شد.

بهترین فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی

وب سایت فروشگاهی لوازم پزشکی کالامس با بیش از 7 سال سابقه فعالیت در زمینه محصولات پزشکی و بیمارستانی و خانگی افتخار دارد تا به هموطنان عزیز خدمات ارائه کند. تمام سعی ما بر این است تا امکان خرید آنلاین کالاهای پزشکی با کیفیت را در فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی کالامس به شما کاربران گرامی عرضه کنیم.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی کالامس

قیمت تجهیزات پزشکی

همانطور که گفته شد، تجهیزات مورد استفاده در پزشکی انواع مختلفی دارند و قیمت آنها به نوع آنها بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر تجهیزات در دسته‌بندی وسایل مربوط به تزریقات باشد، قیمت بسیار پایینی دارد. اما اگر این وسایل در دسته‌بندی وسایل مربوط به جراحی باشند، قیمت بالاتری دارند.

برخی از وسایل مانند دستگاه‌های عکسبرداری، دستگاه‌های فیزیوتراپی، دستگاه‌های سونوگرافی و برخی از وسایل مربوط به کاردرمانی و … تنها در مراکز درمانی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها معمولاً دارای قیمت بسیار بالایی هستند و تولید یا وارد کردن آن‌ها شرایط خاصی را در پی دارد.

بهترین سایت تجهیزات پزشکی

یکی از راه‌های خرید تجهیزات پزشکی، خرید آن از طریق سایت‌های موجود می‌باشد. با توجه به پیشرفت فروشگاه‌های اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ، خیلی از مراکز برای فروش انواع وسایل خود سایت به راه انداختند. معمولاً این سایت‌ها دارای فروش نسبتاً بالایی هستند.

مزایای خرید آنلاین بسیار بالا می‌باشد. اما باید در هنگام خرید آنلاین به نکات امنیتی توجه داشته باشید. اولین نکته مهم و قابل توجه این است که در هنگام خرید، پس از انتخاب سایت مورد نظر، از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که این سایت یک سایت معتبر و با سابقه کاری خوب است.

انواع تجهیزات پزشکی و درمانی

انواع تجهیزات پزشکی و درمانی

اکثر سایت‌های اینترنتی نظرات مشتریان، کد و شماره ثبت دارند. بهتر است این موارد را برای سایت انتخاب شده چک کنید. در مرحله بعد اگر پرداخت آنلاین را انتخاب می‌کنید، به درگاه‌های پرداخت توجه داشته باشید. معمولاً از شاپرک برای پرداخت‌های آنلاین استفاده می‌شود. اما ممکن است برخی از این شرکت‌ها اقدام به کلاهبرداری کنند.

برای خرید تجهیزات پزشکی می‌توانید با مراجعه به وبسایت فروشگاه کالامس به آدرس https://kalames.com/shop/ و مشاهده محصولات، بررسی و مشاوره با متخصصان کالامس ، بهترین خریدتان را انجام دهید.

مرکز فروش تجهزات پزشکی

بسیاری از افراد به سایت‌های فروش وسایل پزشکی اعتمادی ندارند و یا ترجیح می‌دهند به جای خرید آنلاین از سایت به مراکز فروش تجهیزات پزشکی مراجعه کنند. برخی از تجهیزات پزشکی در داروخانه‌ها نیز به فروش می‌رسد، مانند دستکش، مایع ضدعفونی‌کننده، داروها، وسایل تزریقات و …

اما برخی دیگر از وسایل مربوط به پزشکی مثل لوازم جراحی و … تنها در مراکز فروش تجهیزات پزشکی خاص موجود می‌باشند. با توجه به اینکه نگهداری وسایل و تجهیزات پزشکی به شرایط خاصی نیاز دارد، توجه داشته باشید که از یک مرکز معتبر خریداری کنید و به دلالان و واسطه‌گران اعتماد نکنید.

انواع تجهیزات پزشکی و درمانی

انواع تجهیزات پزشکی و درمانی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code