راهنمای خرید تجهیزات پزشکی

راهنمای خرید لوازم و محصولات ارتوپدی

راهنمای خرید لوازم و محصولات ارتوپدی

راهنمای خرید لوازم و محصولات ارتوپدی : ارتوپدی یک تخصص و مهارت پزشکی است که بر روی سیستم عضلانی اسکلتی متمرکز بوده و شامل رباط، استخوان، تاندون، ماهیچه، مفاصل و اعصاب می‌باشد و در درمان بیماری‌های ناشی از آن و آسیب‌ها نقش موثری دارد می‌تواند هر فردی را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد به عنوان مثال کودکان ممکن است به دلیل نقص‌های مادرزادی یا آسیب‌های ورزشی مشکلات متعددی همچون پاچنبری، بیماری کوهلر، بیماری سیور و بدشکلی اسپرنگل را تجربه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید در سایت خرید تجهیزات پزشکی کالامس

تجهیزات ارتوپدی چیست؟

تجهیزات ارتوپدی به انواع دستگاه‌های ساختاری اطلاق می‌شود که برای تثبیت، محافظت و/یا اصلاح اختلالات ارتوپدی طراحی شده‌اند بسیاری از این دستگاه‌ها به‌عنوان محصولات بدون نسخه در دسترس هستند که می‌توان آن‌ها را از هر جایی که لوازم پزشکی فروخته می‌شود، خریداری کرد به عنوان مثال می‌توان به بازوبند و بریس‌های کمری عمومی اشاره کرد سایر انواع تجهیزات ارتوپدی باید توسط پزشک ارتوپد سفارش داده شود در واقع، برخی از دستگاه‌ها ممکن است برای اطمینان از تناسب مناسب، نیاز به سفارشی‌سازی برای یک فرد داشته باشند.
در هر کابینت پزشکی خانگی به احتمال زیاد از ساده‌ترین انواع تجهیزات ارتوپدی وجود دارد به عنوان مثال، کیسه‌های یخ و پدهای گرمایشی، ابزارهای ارتوپدی درمانی محسوب می‌شوند اولی بلافاصله پس از آسیب حاد مانند پیچ‌خوردگی مچ پا استفاده می‌شود اعمال گرما در محل آسیب مزمن، مانند یک ماهیچه تحت فشار، می‌تواند به شل شدن بافت‌های زیرین و کاهش التهاب کمک کند با این حال، مواقعی وجود دارد که یک پزشک ارتوپد ممکن است برای شرایط خاص هر دو روش درمانی را به طور متناوب توصیه کند.

راهنمای خرید لوازم و محصولات ارتوپدی

راهنمای خرید لوازم و محصولات ارتوپدی

اقسام مختلف محصولات ارتوپدی

دستگاه ارتوپدی به معنای قطعه‌ای از تجهیزات ویژه است که برای اصلاح ناهنجاری‌ها یا حفظ و بازیابی عملکرد سیستم اسکلتی انسان، مفصل‌ها و ساختارهای مرتبط با آن طراحی شده است دستگاه ارتوپدی به معنای یک تکیه‌گاه سفت یا نیمه‌سفت است که برای محدود کردن یا از بین بردن حرکت یک عضو بیمار، آسیب دیده، ضعیف یا تغییر شکل بدن استفاده می‌شود.

به طور کلی لوازم ارتوپدی را برحسب کاربردشان می‌توان به چند دسته تقسیم‌بندی نمود، وسایلی که برای اصلاحات بالاتنه استعمال می‌شود، گروه دیگر که در پایین تنه و همچنین تجهیزات طبی خواب و سرو گردن هم جزو آن محسوب می‌شود. دامنه کاربرد لوازم ارتوپدی در دنیای پزشکی بسیار وسیع است تجهیزات ارتوپدی در اصل به نوعی به فرد آسیب دیده در جهت فرآیند توانبخشی مدد رسانده تا بتواند توانایی از دست رفته خود که باعث محدودیت عملکردی‌اش شده را دوباره به دست آورد.

راهنمای خرید لوازم و محصولات ارتوپدی

راهنمای خرید لوازم و محصولات ارتوپدی

هزینه تجهیزات و لوازم ارتوپدی

سوالی که در اینجا برای شما مطرح است می‌تواند این باشد که بهترین لوازم ارتوپدی (مورد نظرتان) با قیمت مناسب را از کجا می‌توانید خریداری کنید؟ باید بدانید که در گزینش کیفیت این لوازم استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت دارای اهمیت می‌باشد در ادامه به ضد حساسیت بودن و همچنین داشتن قابلیت کشسانی مناسب، قابل شستشو بودن فاکتور بعدی است که باید به آن توجه شود.

راهنمای خرید لوازم و محصولات ارتوپدی

راهنمای خرید لوازم و محصولات ارتوپدی

قیمت این محصولات به کارایی و نوع برند سازنده آن محصول بستگی دارد از معتبرترین و تخصصی‌ترین تولیدکنندگان خارجی حال حاضر در این زمینه می‌توان به Oppo، medi، Tynor و Elife و از میان تولیدکنندگان داخلی برند طب و صنعت می‌توان اشاره داشت از ویژگی منحصر بفرد در کیفیت محصولات دقت بسیار بالای اندازه‌گیری، طراحی و تولید است و هر محصول باید تا بالاترین حد ممکن برای مصرف‌کننده مناسب‌سازی شود چرا که در فرآیندهای درمانی، توانبخشی و مراقبتی ارتوپدی نقش موثری داشته و حساسیت و دقت بالا توصیه می‌شود.

نکته مهم: محصولات شرکت‌ها علاوه بر داشتن تنوع زیاد باید دارای گارانتی اصل شرکتی هم باشند.

نحوه استفاده از لوازم ارتوپدی

سیستم حرکتی انسان مجموعه‌ای از استخوان، عضلات، مفاصل و تاندون‌ها و سایر بافت‌ها است که به وسیله آنها امکان جابجایی و حرکت برایش فراهم می‌شود زمانی که اختلالی در این سیستم بوجود آید توسط متخصص ارتوپدی با استفاده از روش‌های جراحی و غیرجراحی به درمان آن می‌پردازد.

راهنمای خرید لوازم و محصولات ارتوپدی

راهنمای خرید لوازم و محصولات ارتوپدی

علاوه بر جراحی، کسانی که دچار آسیب دیدگی و شکستگی و دچار نواقص عصبی در سیستم حرکتی می‌شوند می‌توانند با کمک تجهیزات ارتوپدی زندگی مستقلی را تجربه کنند. بسته به ماهیت و منشا بیماری و اختلال، برای استفاده از تجهیزات نیاز به مشورت با جراح ارتوپد باشد برخی از رایج‌ترین انواع جراحی‌های ارتوپدی، تعویض مفصل ران و زانو و روش‌هایی برای جایگزینی غضروف‌های از دست رفته است جهت پیشرفت وضعیت و عملکرد عضو استفاده از تجهیزات ارتوپدی برای کمک به بهبودی پس از عمل پیشنهاد می‌شوند.

پیشنهاد انتخاب تجهیزات ارتوپدی برای بیمار

تجهیزات ارتوپدی متنوعی برای کمک به بیماران در جهت زندگی آسان و مستقل شدن آنها عرضه شده است در بیشتر اختلالات و بیماری‌ها، بیماران ممکن نیاز به وسایل کمکی داشته باشند که در طول دوره درمان تغییر کند لذا پزشک بهترین تجهیزات متناسب با نیاز بیمار را مشخص می‌کند.

آشنایی بیشتر با این محصولات

در ادامه برای آشنایی شما با این تجهیزات، به کاربرد آنها اشاره خواهیم داشت:

1- ثابت کننده شانه و بازو: این نوع از محصول جهت فیکس کردن و ثابت نگه داشتن مفصل شانه و یازو مورد استفاده قرار می گیرد.

2- انواع گردنبندهای طبی: این گردنبندها برای انواع صدمات و آسیب های ناحیه گردن مانند آرتروز و همچنین بهبود تاندون ها و عصب های این ناحیه تاثیر دارد.

3- انواع کمربند طبی: افرادی که از کمردرد، قوس کمر و انواع مشکلات در ناحیه کمر و مهره های کمر رنج می برند می توانند از این محصولات و تجهیزات ارتوپدی بهره ببرند.

4- زانوبند طبی: این زانوبندها برای ثابت نگه داشتن و همچنین جلوگیری از آسیب بیشتر زانو کارایی دارند. از سایر تجهیزات ارتوپدی می توان به انواع آتل انگشت، انواع کفی طبی، انواع واکر و غیره نیز می توان اشاره نمود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code