راهنمای خرید تجهیزات پزشکی

چسب کنزو چیست و چه کاربردی دارد؟

چسب کنزو چیست

چسب کنزو چیست و چه کاربردی دارد؟ : نوار کینزیولوژی یا همان چسب کنزو که به عنوان نوار درمانی الاستیک برای درمان کشیدگی ، رگ به رگ شدن و کلیه دردها عضلانی و مفصلی استفاده می شود برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید در سایت خرید تجهیزات پزشکی کالامس

نوار چسب کنزو یک نوار الاستیک طولی می باشد ، که از یک ماده حامل ساخته شده از الیاف نساجی و لایه ای از چسب اکریلیک تشکیل شده است. مواد حامل اصلی معمولاً از جنس پنبه است. چسب اکریلیک روی نوار در ساختاری موج دار اعمال می شود. هنگام استفاده از نوار، کشش طولی تضمین می کند که نیروی کششی نیز به یک نیروی مورب کوچکتر تبدیل می شود، به این معنی که نوار می تواند پوست را به آرامی در همه جهات حرکت دهد. چسب‌های اکریلیک نیز مواد استانداردی برای محصولات پزشکی هستند که روی پوست می‌چسبند، مانند چسب‌ها و بانداژها. چسب های کنزو بدون لاتکس با چسبی هستند که برای تحمل پوست ، آزمایش شده است. نوارهای حرکت شناسی را می توان به مدت چند روز روی پوست استفاده کرد و بسته به ناحیه بدن و کیفیت نوار، بین 2 تا 7 روز باقی می ماند. نوار برای درمان مشکلات مختلف و آسیب های سیستم اسکلتی عضلانی استفاده می شود.

چسب کنزو چیست و چه کاربردی دارد؟

چسب کنزو چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایا و تفاوت ها چسب کنزو در مقایسه با نوار چسب معمولی

چسب های کینزیولوژیک مزایای واضحی نسبت به نوارهای معمولی (ورزشی) با تفاوت های آشکار در شکل و کیفیت آنها ارائه می دهند. در نتیجه دامنه کاربرد آنها نیز متفاوت است. نوارهای غیرالاستیک و سفت و سخت اساساً برای تسکین مفاصل و نواحی مفصلی از طریق تثبیت مکانیکی طراحی شده‌اند. از طرف دیگر نوارهای حرکت شناسی به گونه ای طراحی شده اند که بیشترین حرکت عملکردی ممکن را در مفاصل ممکن می سازد. استفاده از نوارهای حرکت شناسی برای ارتقای حرکت عملکردی بدن در مراحل اولیه در حین یا پس از صدمات در نظر گرفته شده است، زیرا مطالعات بالینی نشان داده است که این امر باعث بهبود سریعتر و بهتر می شود. نوارهای سفت و غیر قابل ارتجاع مفاصل را در موقعیت خاصی ثابت می‌کنند که ممکن است گردش خون و جریان خون را در قسمت تحت درمان بدن محدود کند. این نوارها باعث کاهش نسبتاً سریع توده عضلانی در مفصل آسیب‌دیده می‌شوند، به این معنی که برای استفاده منظم در نظر گرفته نشده‌اند. هنگام ثابت کردن یک مفصل در یک موقعیت خاص، می توان مشاهده کرد که توده عضلانی و در نتیجه عملکرد بهینه مفصل در آینده با گذشت زمان کاهش می یابد. پس از بی حرکتی مفصل، این توده عضلانی باید دوباره ساخته شود.

چه زمانی می توان از چسب کنزو استفاده کرد؟

چسب کنزو چیست و چه کاربردی دارد؟

چسب کنزو چیست و چه کاربردی دارد؟

نوار کنزو طیف استفاده و کاربرد متنوعی دارد که به طور مداوم در طول سالیان توسعه یافته است. نوار یا چسب کنزو برای موارد زیر کاربرد دارند:

✔️ آسیب عضلانی
✔️ تنش عضلانی
✔️ درد عضلانی اسکلتی عمومی و غیر اختصاصی
✔️ تحریکات تاندون
✔️ آسیب های رباط
✔️ آرتروز
✔️ آسیب های ورزشی
✔️ کمر درد
✔️ وضعیت بدنی ضعیف/نادرست
✔️ کبودی
✔️ پایدارسازی
✔️ پیشگیری از آسیب
✔️ اصلاحات فاسیا
✔️ درمان اسکار
✔️ پیشگیری از تاول

موارد منع واضح برای نوار حرکتی عبارتند از:

• موجب اختلال در گردش خون شود
• زخم هایی که هنوز در حال بهبود هستند
• آلرژی به چسب های اکریلیک
• پوست نازک و حساس و در صورت داشتن بیماری پوستی مانند اگزما،پسوریازیس،درماتیت و…..
• بارداری: به خصوص در سه ماهه اول

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code