راهنمای خرید لوازم بهداشتی

راهنمای خرید پوشک نوزاد

راهنمای خرید پوشک نوزاد

راهنمای خرید پوشک نوزاد : خواب کافی و استراحت یکی از عوامل مهم در رشد و نمو نوزادان می باشند. عوامل زیادی در کاشتن خواب کافی و استاندارد برای نوزاد دخیل هستند که یکی از مهم ترین آنها نقش پوشک در این زمینه است. به پا داشتن یک پوشک راحت که در هنگام خواب نوزاد را آزار ندهد، قدرت جذب بالایی داشته باشد و حساسیت ایجاد نکند می تواند خواب راحتی را برای کودک تضمین کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید در سایت خرید تجهیزات پزشکی کالامس

خرید پوشک کودک

یکی از روش های مرسوم برای انتخاب پوشک کودک مناسب این است که چند نوع پوشک از قبل مهیا شده و برای کودک مورد امتحان قرار گیرد تا مناسب ترین و بهترین پوشک انتخاب شود. اما برای خرید هر پوشکی والدین باید نکاتی را در نظر بگیرند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

 

قدرت جذب پوشک

از مهم ترین ویژگی های هر پوشکی میزان جذب رطوبت آن می باشد. میزان جذب رطوبت به معنی نگه داری رطوبت برای ساعات طولانی، قابلیت خشک نگه داشتن بدن کودک و پخش مناسب رطوبت در لایه های جذب کننده. در صورت قدرت جذب پایین یک پوشک، بدن کودک در تماس بیشتری با رطوبت قرار می گیرد و این امر باعث ایجاد انواع حساسیت های پوستی و یا سوختگی ناشی از ادرار می شود.

پوشک کودک دارای سه لایه است. لایه ی اول که لایه ی داخلی نرم و لطیفی است و مستقیما با پوست بدن کودک در تماس است.لایه ی وسط قسمت جذب کننده ی پوشک است و وظیفه ی آن نگه داری رطوبت و عدم عبور دادن آن است. لایه ی سوم نیز که قابلیت نفوذ ندارد، مانع از خروج رطوبت از پوشک می شود.

راهنمای خرید پوشک نوزاد

راهنمای خرید پوشک نوزاد

سایز پوشک نوزاد

سایزبندی اندام نوزادان با هم متفاوت است. از این رو انتخاب یک سایز مناسب از پوشک نیازمند بررسی و تست کردن چند نمونه از پوشک ها می باشد. به خاطر داشته باشید پوشکی که به درستی اندازه ی فرزند شما نباشد حتما نشتی ادرار یا مدفوع خواهد داشت.

پوشک ها براساس وزن کودکان در اندازه های مختلفی ارائه می شوند. با افزایش وزن کودک، سایز پوشک او نیز تغییر خواهد کرد. از این رو ممکن است دو کودک هفت ماهه، به دلیل تفاوت در وزن خود، پوشک هایی با سایز های متفاوتی را استفاده کنند.

  • پوشک سایز یک: مناسب برای وزن ۲ تا ۵ کیلوگرم
  • پوشک سایز دو: مناسب برای وزن ۳ تا ۶ کیلوگرم
  • پوشک سایز سه: مناسب برای وزن ۴ تا ۹ کیلوگرم
  • پوشک سایز چهار: مناسب برای وزن ۷ تا ۱۸ کیلوگرم
  • پوشک سایز پنج: مناسب برای وزن ۱۱ تا ۲۵ کیلوگرم
راهنمای خرید پوشک نوزاد

راهنمای خرید پوشک نوزاد

قیمت پوشک نوزاد

قیمت پوشک کودک با توجه به نوع برند، مدل، کیفیت و سایز آن قابل تغییر است. اما به خاطر داشته باشید نباید سلامت و راحتی بدن کودک را فدای قیمت پایین بسیاری از پوشک ها در بازار کرد. اما از سوی دیگر انتخاب بهترین و گران ترین پوشک هم ممکن است برای یک کودک همراه با حساسیت های پوستی باشد. از این رو برای خرید بهترین پوشک کودک همواره باید به سازگاری پوست کودک با پوشک توجه کنید و بدون توجه به نام هر برند خاصی، بهترین پوشک کودک را برای فرزند خود انتخاب کنید.

راحتی نوزاد

اگرچه بالا بودن قدرت جذب پوشک و سایز آن از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب پوشک مناسب هستند اما عامل مهم دیگری هم وجود دارد: چسب های پوشک! این چسب ها باید هم زمان بسیار محکم و قوی باشند تا پوشک را سر جای خود نگه دارند و هم چنین نرم و لطیف باشند تا به بدن کودک آسیبی نرسانند.

عمده نخرید!

خریدن تعداد زیادی پوشک به صورت عمده به منظور صرفه جویی در هزینه ها، قبل از آزمون و خطا کردن و اطلاع داشتن از سایز دقیق کودک تان کار بسیار اشتباهی است. در ابتدا بسته ‌های کوچک پوشک بخرید و زمانی که از کیفیت پوشک اطمینان پیدا کردید، خرید عمده انجام دهید. به خاطر داشته باشید نوزادان خیلی سریع رشد می‌کنند و شما باید سایز پوشک‌ ها را به‌سرعت تغییر دهید.

راهنمای خرید پوشک نوزاد

راهنمای خرید پوشک نوزاد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code