راهنمای خرید تجهیزات پزشکی

راهنمای خرید پانسمان زخم

راهنمای خرید پانسمان زخم

راهنمای خرید پانسمان زخم : از زمان کودکی، مراقبت از زخم بخش مهمی از زندگی بوده است. چسب‌زخم در اکثر خانه‌ها به معنای ضدعفونی‌کننده زانو خراشیده و بریدگی است، اما آیا این بهترین راه برای درمان همه زخم‌ها است؟ این احتمال وجود دارد که تا به امروز، زخم‌ها را به‌درستی درمان نکنید. به‌جای چسباندن چسب بر روی هر چیزی و هر چیزی، راه بهتری وجود دارد – راهی که باعث افزایش بهبودی و کاهش خطرات می‌شود. با ما همراه باشید در کالا مس بلاگ

درمان زخم در هر فردی متفاوت است و اغلب به عوامل مختلفی بستگی دارد. سن و نوع پوست دو عامل هستند که نحوه درمان زخم و جلوگیری از عفونت را تغییر می‌دهند. سایر عوامل به نوع زخم، محل زخم، شدت و موارد دیگر بستگی دارد. اجتناب از عفونت ضروری است، اما درمان زخم بسیار بیشتر از این است. هنگامی که با استفاده از پانسمان مناسب از زخم مراقبت می‌کنید، زمان بهبودی کاهش می‌یابد و بدن شما محافظت می‌شود. نوع پانسمانی که باید استفاده کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد.

راهنمای خرید پانسمان زخم

راهنمای خرید پانسمان زخم

پانسمان زخم چیست؟

پانسمان زخم هر چیزی است که در تماس مستقیم با زخم برای کمک به التیام آن و جلوگیری از مشکلات یا عوارض بیشتر استفاده می‌شود. پانسمان‌های مختلفی بر اساس نوع زخم استفاده می‌شود، اما هدف همه آنها کاهش عفونت است. پانسمان زخم همچنین به موارد زیر کمک می‌کند:

• خونریزی را متوقف می کند و باعث لخته شدن خون می شود
• خون اضافی، پلاسما یا مایعات دیگر را جذب کنید
• جداسازی زخم

انواع پانسمان زخم

امروزه هزاران نوع پانسمان زخم در زمینه پزشکی استفاده می‌شود این مقاله به رایج‌ترین آنها می‌پردازیم.

پانسمان با پارچه

این نوع پانسمان زخم رایج‌ترین پانسمان مورداستفاده است و دلیل آن این است که همه‌کاره(خواه زانو خراشیده باشد، بریدگی ناراحت کننده، یا آسیب در یک ناحیه حساس) است و برای محافظت از زخم‌های باز در صدمات جزئی استفاده می‌شود. پانسمان پارچه‌ای معمولاً برای تکه‌های کوچک پوست شکسته یا در نواحی ظریف استفاده می‌شود.

اغلب، پزشکان از پانسمان‌های پارچه‌ای به‌عنوان اولین لایه محافظتی استفاده می‌کنند. در شرایط دیگر، از آنها به‌عنوان لایه دوم برای ایمن‌سازی بیشتر یک ناحیه استفاده می‌شود.

احتمالاً قبلاً از پانسمان های پارچه ای استفاده کرده اید، زیرا آنها شناخته‌شده‌ترین نوع پانسمان مورداستفاده در خانه‌ها بعد از چسب‌زخم هستند. پانسمان‌های پارچه‌ای در هر دو نوع پانسمان بسته‌بندی‌شده از قبل برش خورده و گزینه‌های رول عرضه می‌شوند. آنها در اشکال و اندازه‌های مختلف موجود هستند.

راهنمای خرید پانسمان زخم

راهنمای خرید پانسمان زخم

پانسمان فوم

یکی دیگر از انواع رایج پانسمان زخم، پانسمان‌های فوم است. آنها بسیار نرم و بسته به نام تجاری معمولاً بسیار جاذب هستند. پانسمان‌های فوم به محافظت از زخم در حین بهبود کمک می‌کنند و رطوبت زخم را متعادل می‌کنند. این باعث می‌شود پانسمان‌های فوم برای زخم‌هایی که ممکن است بوهای بدی از خود نشان دهند خوب باشد.

قابلیت جذب پانسمان فوم به زمان بهبودی سریع‌تر کمک می‌کند زیرا پانسمان به طور مؤثر مایعات اضافی را از سطح زخم جذب می‌کند و درعین‌حال آن را مرطوب نگه می‌دارد. رطوبت نگه داشته شده در داخل زخم از پانسمان‌های فوم، باعث تسریع زمان بهبودی می شود و همچنین از ناحیه در برابر عفونت محافظت می‌کند. به دلیل نفوذپذیری منحصربه‌فرد پوشش فوم، بخار آب وارد می‌شود اما باکتری‌ها نمی‌توانند.

راهنمای خرید پانسمان زخم

راهنمای خرید پانسمان زخم

پانسمان شفاف

پانسمان‌های شفاف معمولاً زمانی استفاده می‌شوند که پزشک بخواهد بهبود یک زخم خاص را از نزدیک تحت نظر داشته باشد. از آنجایی که پانسمان های شفاف با استفاده از یک لایه شفاف ساخته می شوند، نظارت بر زخم ها با استفاده از این نوع پانسمان در مقایسه با بانداژ پارچه ای یا فوم بسیار آسان تر است. به همین دلیل، پانسمان‌های شفاف اغلب بر روی زخم‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر استفاده می‌شود.

اغلب، پانسمان‌های شفاف در محل‌های برش جراحی، سوختگی‌ها و زخم‌ها استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که لایه بسیار نازک است، این پانسمان‌ها راحت‌تر از بقیه هستند و به‌مراتب انعطاف‌پذیرتر هستند. پانسمان‌های شفاف در صورت استفاده صحیح، زخم شما را تمیز نگه می‌دارند، بهبود را تسریع می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند تا عوارض را زیر نظر داشته باشید.

راهنمای خرید پانسمان زخم

راهنمای خرید پانسمان زخم

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code