راهنمای خرید تجهیزات پزشکی, وبلاگ

راهنمای خرید لوازم ارتوپدی و حرکتی + راهنمایی‌ نحوه انتخاب‌ آنها

لوازم ارتوپدی و مچ بند

خرید لوازم ارتوپدی : راهنمای خرید لوازم ارتوپدی و حرکتی + راهنمایی‌ نحوه انتخاب‌ آنها

ارتوپدی رشته ای از علوم‌ جراحی می باشد که در عرصه ی مجموعه حرکتی بدن‌ فعالیت‌ دارد‌ . که مجموعه حرکتی خودش دربردارنده استخوان ها ، مفصل‌ها ، عضلات و دیگر بافتها خواهد بود که در اندام‌های‌ حرکتی جثه وجود دارند . کارشناس ارتوپدی (جراح استخوان) کوشش می نماید تا با بکارگیری از راه های جراحی و غیرجراحی به معالجه مشکلات مجموعه حرکتی بدن‌ بپردازد . بیماری ها و محدودیت‌ها‌ و دگرگونی فرم در نواحی : دستها و پا‌ها‌ و کمر و گردن ، همگی در محدوده ی کاری ارتوپد می باشد . در این بخش قصد داریم تا به راهنمای لوازم ارتوپدی بپردازیم

در ارتوپد تجهیزاتی وجود خواهد داشت که اشخاص گرفتار به اختلالات عصبی‌ و آسیب‌ دیدگی با همراهی این اسباب بتوانند زندگی ناوابسته و آسودگی داشته باشند . احتیاج به این لوازم در هنگام معالجه تغییر‌ خواهد نمود .

در این بخش رایج ترین لوازم ارتوپدی و حرکتی معرفی خواهد شد

اسکوتر الکتریکی
اسکوترها دستگاهی می باشند که کارکرد مستقلی را برای اشخاص عرضه می کنند . این ابزار نسبتا سبک‌ وزن خواهد بود و مورد دیگر این که می شود آن را باز کرده و در ماشین قرار داد‌ .

اسکوترها در دو دسته وجود دارند اسکوتر محرکه نیرو‌ ، به طرف روبرو : مقیاس ظریف تری دارند و برای بکارگیری در مکان های داخل منزل خوب می باشند .

اسکوتر محرکه نیرو‌ به طرف پشت : این نمونه اسکوتر الکتریکی سنگینی و مقیاس زیادتری خواهد داشت و برای بکارگیری در محدوده های درونی و برونی خوب است .

واکر و عصا‌ یا چوب دستی
یکی دیگر از لوازم ارتوپدی و حرکتی واکر و عصا‌ که باید در هنگام خرید لوازم ارتوپدی به آن توجه داشت . با بکارگیری این ابزارها رهایی حرکت بسیاری را به مصرف کنندگان خواهد داد و از مقدار خستگی‌ کاسته می شود.

ویلچر
ویلچر شامل بخش وسایل تجهیزات‌ حرکتی می‌باشد‌ . برای سادگی در تحرک و اعمال کارها از ویلچر بکارگیری خواهد شد . ویلچر اشکال متفاوتی داراست که فیزیوتراپیست شما را برای گزینش ویلچر خوب ارشاد می نماید . پیش از آماده کردن ویلچر خوب خواهد بود با کارشناس این رشته‌ مشورت شود .

راهنمای خرید ویلچر

خرید لوازم ارتوپدی

ویلچر در دو دسته وجود دارد :

ویلچر دستی
ویلچر دستی سبک‌ وزن می باشد و برای آن گروه از اشخاصی که هیکلی تر هستند و می توانند به سادگی در صندلی ویلچر جابه‌جا‌ گردند خوب است .
ویژگیهای ویلچر دستی :
دارای تکیه‌گاه‌ پا خواهد بود
پشتی بلند برای اتکای سر خواهد داشت
بلندی تکیه‌گاه‌ دست قابل تنظیم است
به سادگی می شود آن را تا یا جمع نمود

ویلچر الکتریکی
برای اشخصای که نمی توانند ویلچر را به راحتی جا به جا کنند مناسب است . این ویلچر یک کنترلگر خواهد داشت که می تواند ویلچر را کنترل‌ نماید . این ویلچرها برای اشخاص به تناسب احتیاج و سایز ساخته می شوند‌ . ویلچر الکتریکی قیمت‌ بالاتری به نسبت به ویلچر دستی خواهد داشت و مورد دیگر این که سریع حرکت‌ و خودمختاری بسیاری در محوطه های باز خواهد داشت . برای قرار دادن‌ این ویلچرها در ماشین احتیاج به سطح‌ شیب‌ دار خواهد بود .

ارتز پا و قوزک‌
بیشتر اختلالات عصبی‌ ماهیچه‌ ای با طی زمان‌ منجر‌ به فرسوده گشتن مفصل‌ها و عضله ها خواهد شد ، بدین‌سبب دکتر و یا فیزیوتراپیست شما شاید بکارگیری از وسایل کمکی با عنوان ارتز را تجویز‌ نماید .

افراد برای رسیدن‌ به قصد های ذیل از ارتز بکارگیری می کنند

کمک به مفصل‌ها در قسمت هایی آشکار ، برای هنگامی که عضله ها عاجز می گردند ، جلوگیری از کوتاه‌ گشتن دائمی عضله ها یا مفصل‌ها در پی اسپاستیک یا سخت گشتن عضله ها ، یاری به حرکت مفصل‌ها ، اندام‌ها‌ و ستون‌ فقرات .

لوازم ارتوپدی و مچ بند

لوازم ارتوپدی و مچ بند

مچ بند‌ دست
این مچ بند‌ معمولا برای روماتیسم و ناپایداری انگشت و مچ های بی‌قدرت و برای کاستن درد‌ مفاصل می باشد که در آن آتل فلزی انگشت انگشت را ثابت‌ نگه خواهد داشت . مچ بند‌ها‌ در اندازه های متفاوتی آماده می گردد برای تخمین زدن سایز ، محیط مچ را سایز بگیرید . یک دسته مچ بند‌هایی‌ دیگری هم وجود دارند که به محیط دست بسته‌ خواهد شد و این توانایی را برای شخص امکان پذیر می سازد تا لوازم سبک‌ نظیر قاشق یا کارد یا شانه را نگه دارند .

ساپورت گردن و شانه
با کم‌زور گشتن عضله های شانه بال‌ها‌ بی تکیه‌گاه‌ آویخته می گردند . بند‌های‌ شانه می تواند مقدار فشار‌ به عضله و عصب های بال‌ را بکاهند . و به اضافه اینکه هنگامی که عضله های گردن سست می شود ، از برای نگه داشتن سر از گردنبند بکارگیری خواهد شد .

مچ بند‌ پا
مچ بند‌ پا ، بند‌های‌ افقی دارند که سبب مراقبت و استقامت برای مچ‌های‌ مصدوم خواهد شد . کفی قوسی شکلی خواهد داشت که در موقع پیاده روی استحکام زیادی خلق می نماید . و دارای پد اضافی‌ خواهد بود که سبب آسودگی مریض خواهد بود .

تخت خوابیدن و تشک‌ با لوازم جانبی
خوشبختانه امروزه نوآوری های متفاوتی در درست کردن تخت خوابیدن و دیگر ابزار خوابیدن شکل گرفته است‌ . این اسباب به درد بخور افرادی است که مشکلات حرکتی دارند . این لوازم عبارتند از :

ملحفه کشیدنی ، چنانچه شما از یک تخت خوابیدن عادی بکارگیری می نمائید پرستاران می تواند با گذاشتن یک روانداز که پایین شانه ها تا ذیل کمر را بپوشاند به شکلی که از هر سمت ده تا پانزده سانت افزونی بیاید . شما را جا به جا می سازد .

ملحفه نایلونی یا اطلسی ، جابه جایی با این روانداز ها و به حرکت درآوردن وضعیت‌ قرارگیری شخص را بدون مشکل تر می نماید .

چند کاربرد‌ خرید لوازم ارتوپدی در جراحی :
شکستگی استخوان یکی از باب ترین مشکلاتی بوده است که برای اشخاص رخ می دهد ، که مطلب اساسی آن عافیت درست استخوان مصدوم خواهد بود . که در بعضی موردها برای تندرستی تمام استخوان از دانش ایمپلنت ارتوپدی استفاده می شود . ایمپلنتهای ارتوپدی لوازم یا بافتهایی هستند که در درون بدن‌ یا در سطح‌های خارجی بدن‌ قرار خواهد گرفت . یکی از باب ترین بکارگیری ای که از ایمپلنت خواهد شد در رشته ی ارتوپدی است که برای ثابت‌سازی شکستگیهای استخوانی به کار‌ گرفته می شود . در شکستگیهای استخوان برای پایدار گشتن و تنظیم‌ محل استخوان از از لوازم ثابت‌سازی همچنین بهره برداری خواهد شد .

در مواردی هم که شکستگی روی مفصل رخ خواهد داد و یا اندازه گردش و کوتاه‌ گشتن استخوان بسیار بیشتر از حد است ، احتیاج می باشد تا جراحی برای ثابت‌سازی اعمال شود که بدین منظور‌ از پلیتها بکارگیری خواهد شد .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code