راهنمای خرید تجهیزات پزشکی

اهمیت استفاده از تخت بیمارستانی و انواع آن

اهمیت استفاده از تخت بیمارستانی

اهمیت استفاده از تخت بیمارستانی و انواع آن : بسیاری از افراد که دارای مشکلات حرکتی و بیماریهای هستند. این افراد نیازمند استراحت طولانی مدت در خانه هستند. با ما همراه باشید در کالا مس بلاگ

اما آنها به چیزی بیش از یک تخت معمولی نیاز دارند. مردم معمولاً تخت‌ بیمارستانی را برای استفاده در منزل برای اعضای خانواده بیمار، مسن یا ناتوان خریداری می‌کنند.تخت های بیمارستانی می گویند تمام ویژگی های تخت های موجود در یک مرکز پزشکی را دارند.

تخت بیمارستانی همان راحتی را در خانه برای کسانی که به چیزی بیش از تخت سنتی نیاز دارند، فراهم می کند.

استفاده از تخت بیمارستانی به دلیل افزایش تعداد افراد معلول یا سالخورده که در خانه زندگی می کنند و توسط اعضای خانواده مراقبت می شوند رو به افزایش است.

این کار برای جلوگیری از هزینه یک مراقب حرفه ای در مرکز درمانی انجام می شود. افراد آسیب دیده نیز گاهی به تخت های بیمارستانی نیاز دارند، به خصوص در موارد شکستگی لگن یا پا.

تخت‌های بیمارستانی گران‌تر از تخت‌های معمولی هستند، به همین دلیل بسیاری از افراد به جای خرید تخت، اجاره را انتخاب می‌کنند. اما هنگامی که دیگر نیازی به تخت خواب ندارید، می توانید آن را دوباره بفروشید یا به کسی که به آن نیاز دارد اهدا کنید.

 تخت های بیمارستانی اجاره ای برای کسانی که برای مدت کوتاهی به آن نیاز دارند بهترین است. اگر یک نیاز طولانی مدت دارید، خرید تخت مقرون به صرفه تر است.

 انواع تخت های بیمارستانی

 ویژگی مشترک همه تخت های بیمارستانی قابلیت تنظیم است. بر این اساس تعدادی از انواع تخت بیمارستانی موجود است که هر کدام گزینه های تنظیم خاص خود را دارند و ویژگی ها و قیمت های متفاوتی دارند. در اینجا ما در مورد محبوب ترین انواع تخت های بیمارستانی که امروزه در دسترس هستند صحبت می کنیم.

تخت بیمارستانی تمام برقی

اهمیت استفاده از تخت بیمارستانی

اهمیت استفاده از تخت بیمارستانی

این نوع تخت بیمارستانی به طور کامل برق رسانی می شود و معمولاً با یک ریموت عرضه می شود. به کمک ریموت کنترل می توان ارتفاع کل تخت یا قسمت های مختلف آن را تنظیم کرد. اکثر تخت‌ها دکمه‌هایی روی اندازه تخت دارند تا در صورت کار نکردن ریموت. با کنترل از راه دور، خود بیمار می تواند تخت را تنظیم کند.

در صورتی که مراقبین نخواهند بیمار از کنترل از راه دور برای مانور تخت استفاده کند، می توان از ریموت استفاده کرد و فقط از دکمه های کنار تخت استفاده کرد. دکمه ها فقط توسط فردی خارج از تخت در دسترس است.

 راه اندازی تخت بیمارستانی تمام برقی بسیار آسان و بدون دردسر است و هر کسی می تواند آن را انجام دهد. از آنجایی که برای مانور دادن این تخت‌ها نیازی به تلاش نیست، قیمت آن‌ها بالاتر است و اتفاقاً از گران‌ترین انواع تخت‌های بیمارستانی هستند.

تخت بیمارستانی نیمه برقی

اهمیت استفاده از تخت بیمارستانی

اهمیت استفاده از تخت بیمارستانی

بسیاری از افراد ترجیح می دهند علاوه بر کنترل از راه دور یا دکمه ها، یک گزینه دستی برای کار با تخت داشته باشند. در این حالت تخت بیمارستانی نیمه برقی عالی عمل می کند.

آنها بیشتر مانند نسخه های تمام برقی کار می کنند اما علاوه بر این دارای یک میل لنگ دستی برای تنظیم ارتفاع تخت هستند. وجود هر دو گزینه برقی و دستی در کنار هم یک امتیاز مثبت است و در صورت عدم کارکرد گزینه الکترونیکی به هر دلیلی کمک می کند.

با این حال، گزینه‌های دستی نیاز به تلاش بیشتری دارند و این موضوع قیمت کمی پایین‌تر را توضیح می‌دهد. اما از آنجایی که آنها ویژگی های الکترونیکی نیز دارند، ارزان ترین نیستند.

تخت بیمارستانی دستی

اهمیت استفاده از تخت بیمارستانی

اهمیت استفاده از تخت بیمارستانی

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع تخت های بیمارستانی هیچ گونه ویژگی الکترونیکی ندارند و نیاز به تنظیم دستی دارند. اگرچه این تخت‌ها ارزان‌ترین تخت‌های بیمارستانی موجود امروزی هستند، اما به تلاش زیادی نیز نیاز دارند و نمی‌توانند توسط فردی که ضعف بدنی دارد کنترل یا تنظیم شود.

تخت بیمارستان کم ارتفاع

این نوع تخت‌های بیمارستانی برای بیمارانی که خطر افتادن از تخت یا مشکلات حرکتی دارند و می‌خواهند راحت‌تر از رختخواب خارج شوند، ایده‌آل است. آنها کاملاً قابل تنظیم هستند، اما ارتفاع کلی آنها بسیار کمتر از سایر تخت های بیمارستانی است.

آنها معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که در فاصله یک فوتی از زمین قرار گیرند. ارتفاع را فقط می توان در محدوده بسیار کوچکتر تنظیم کرد.

تخت بیمارستانی باریاتریک

 این نوع از تخت برای پشتیبانی از بیماران سنگین وزن ساخته شده اند. آنها همچنین کاملا برقی هستند و نیازی به تلاش دستی برای تنظیم تخت ندارند. ظرفیت وزنی این تخت ها بسیار بیشتر از سایر تخت های بیمارستانی است و همچنین دارای سطح تشک وسیع تری هستند.

از آنجایی که تخت‌های بیمارستانی بزرگ‌تر، سنگین‌تر و محکم‌تر هستند، تخت‌های بیمارستانی چاقی گران‌تر از سایر گزینه‌ها هستند و معمولاً آخرین راه‌حل زمانی هستند که تخت بیمارستانی معمولی نمی‌تواند وزن بیمار را تحمل کند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code