راهنمای خرید لوازم بهداشتی

رفع بوی بد شیشه شیر کودک

رفع بوی بد شیشه شیر کودک

رفع بوی بد شیشه شیر کودک : اگر تا به حال یک شیشه شیر کودک را مصرف کرده اید و آن را نشسته اید و در محلی قرار داده اید و فراموش کرده اید بردارید، شیشه شیر به دلیل شرایط دما و محیط باعث گرفتن بوی بد می شود، می دانید که از بین بردن بوی بد شیشه شیر کودک چقدر می تواند سخت باشد. به نظر نمی رسد که بعد از این اتفاق هر مقدار شستشو، بوی بد شیشه شیر را به طور کامل از بین ببرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید در سایت خرید تجهیزات پزشکی کالامس

شیشه شیرهای بدبو معمولاً برای سلامتی خطری ایجاد نمی کنند، اما می توانند طعم ناخوشایندی داشته باشند. خودمان که بارها این موضوع را تجربه کرده ایم، ترفندهای زیادی را برای از بین بردن بوی بد شیشه شیر کودک امتحان کرده ایم و بالاخره چند راه حل ساده پیدا کردیم.

پیشگیری از بوی بد شیشه شیر کودک

رفع بوی بد شیشه شیر کودک

رفع بوی بد شیشه شیر کودک

شیشه شیرها در برخی مواقع بوی بدی می دهند، به خصوص اگر پلاستیکی باشند. در اینجا چند نکته پیشگیرانه وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن احتمال بوی بد شیشه شیر دنبال کنید.

فوراً بشویید

بلافاصله پس از هر بار شیر خوردن، شیشه شیر کودک خود را بشویید تا از باقی ماندن شیر که ممکن است باعث ترش شدن یا رشد باکتری ها شود، جلوگیری کنید.

تمیز کردن مناسب

رفع بوی بد شیشه شیر کودک

رفع بوی بد شیشه شیر کودک

تمیز کردن مناسب از تشکیل باکتری در شیشه شیر کودک شما جلوگیری می کند. بنابراین از آب گرم و صابون استفاده کنید و تمام آن گوشه ها و سوراخ ها را با برس شیشه شور تمیز کنید. همچنین باید قبل از شستشو، قطعات شیشه را کاملاً جدا کنید تا از تمیز کردن کامل آن اطمینان حاصل کنید.

شیشه شیر را در یخچال نگهداری کنید

ممکن است باکتری ها عامل بوی بد شیشه شیر کودک شما باشند، بنابراین شیشه شیر های خود را در یخچال نگهداری کنید تا رشد باکتری ها را کاهش دهید. بطری هایی که در دمای اتاق قرار می گیرند، به خصوص زمانی که مرطوب یا شسته نشده باشند، احتمال بیشتری برای ایجاد باکتری دارند.

رفع بوی بد شیشه شیر کودک

رفع بوی بد شیشه شیر کودک

دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید

دستورالعمل های سازنده را برای تمیز کردن و استریل کردن شیشه شیرهای کودک دنبال کنید. قبل از شستن شیشه هایتان مطمئن شوید که قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند و اگر اینطور هستند، بهتر است فقط از قفسه بالایی ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید.

نگهداری مناسب

به یاد داشته باشید که تمام دستورالعمل های توصیه شده برای نگهداری شیر مادر یا شیر خشک را رعایت کنید. شیر تازه دوشیده شده مادر باید پس از چهار ساعت ماندن در دمای اتاق دور ریخته شود و شیر خشک و شیر گرم شده مجدد مادر پس از یک ساعت در دمای اتاق دور ریخته شود.

بطری های شیشه ای را امتحان کنید

پلاستیک به راحتی بوها را جذب می کند، بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که بطری های شیشه ای را امتحان کنید.

روش های از بین بردن بوی شیشه شیر کودک از مواد مختلف

رفع بوی بد شیشه شیر کودک

رفع بوی بد شیشه شیر کودک

اگر شیشه شیر کودک شما بوی صابون می دهد، نکاتی را برای از بین بردن بوی بد شیشه شیر کودک شما در اینجا ارائه می دهیم. در نظر بگیرید که ممکن است این بو از شیر مادر یا شیر خشک باشد.

شستشوی دستی:

اگر از ماشین ظرفشویی استفاده میکنید، شستشو با دست را امتحان کنید.

کاملاً آبکشی کنید:

پس از شستشو با آب داغ کاملاً بشویید.

جوشاندن/ضدعفونی کردن:

شیشه های کودک خود را به مدت ده دقیقه بعد از شستن بجوشانید یا از روش دیگر ضدعفونی و استریل کردن مورد تایید پیروی کنید .این روش برای از بین بردن بوی بد شیشه شیر کودک شما به احتمال زیاد موثر است.

اگر شیشه شیر شما بوی شیر ترش گرفته است، این نکات را امتحان کنید:

با جوش شیرین تمیز کنید:

پس از شستن شیشه ها و پاک کردن تمام باقی مانده شیر، دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را در هر بطری قرار دهید و با آب داغ پر کنید. دو دقیقه تکان دهید. بگذارید چهار تا شش ساعت بماند، سپس با آب گرم کاملاً بشویید. این روش برای از بین بردن بوی بد شیشه شیر کودک مفید است.

خیساندن سرکه:

سرکه یک خوشبوکننده طبیعی به اندازه کافی قوی است که می تواند چربی های شیر خشک و شیر مادر را از بین ببرد. برای از بین بردن بوی بد شیشه شیر کودک با سرکه، یک ظرف کوچک را داخل سینک قرار دهید و آن را با 50 درصد آب داغ و 50 درصد سرکه سفید پر کنید. شیشه شیری که بوی بد میدهد را در این ظرف قرار دهید و اجازه دهید حداقل چهار تا شش ساعت خیس بخورد. پس از خیساندن، با آب داغ و مایع ظرفشویی بشویید و کاملا آبکشی کنید. توصیه می کنیم در ظرف جداگانه ای غیر از سینک خیس کنید زیرا بیشتر سینک ها مملو از باکتری هستند.

استریل کنید:

رفع بوی بد شیشه شیر کودک

رفع بوی بد شیشه شیر کودک

از بین بردن بوی بد شیشه شیر کودک گاهی فقط با استریل کردن آن حل میشود. پس از شستن، شیشه شیر کودک و تمام قسمت های همراه آن را استریل کنید تا بوها و باکتری های باقی مانده از بین برود.

شیشه شسته شده را در فریزر قرار دهید:

شیشه شیر کودک را یک شب در فریزر قرار دهید تا دمای سرد باکتری ها را منجمد کرده و بوها را از بین ببرد.

اگر شیشه شیرهای شما بوی پلاستیک سوخته می دهد مراحل زیر را انجام دهید:

بررسی ذوب شدن:

تمام بدنه شیشه شیر را بررسی کنید و مطمئن شوید که قسمتی از شیشه شیرتان ذوب نشده باشد. شیشه شیر ذوب شده را باید دور بیندازید، زیرا بسیاری از مواد موجود در پلاستیک سوخته سرطان زا هستند و می توانند روی ریه ها، پوست و سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی بگذارند.

خیساندن در سرکه:

برای از بین بردن بوی بد شیشه شیر کودک که بوی پلاستیک سوخته می دهد در یک کاسه با نصف سرکه و نیمی آب گرم خیس کنید. بگذارید چهار تا شش ساعت یا یک شب خیس بخورد.

استریل کردن:

شیشه شیرها را تمیز کنید و روی اجاق گاز بجوشانید تا استریل شوند و بوی بد آن کاهش یابد. ممکن است سعی کرده باشید از سفید کننده برای از بین بردن بوی بد شیشه شیر کودک خود استفاده کرده باشید و شیشه شیر بوی سفیدکننده گرفته باشد. اگر چنین است، این نکات را دنبال کنید تا بوی بد سفیدکننده را از بین ببرید.

خیساندن در آب سرد:

شیشه شیر را برای چند ساعت در آب سرد خیس کنید.

به طور کامل بشویید:

تمام قسمت های شیشه شیر خود را دوباره با آب گرم و صابون بشویید یا آن را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

شستشوی اضافی:

بسیاری از آبکشی های اضافی به خارج شدن تمام سفید کننده ها از شیشه شیر کودک شما کمک می کند.

در پایان

شیشه شیرهای پلاستیکی به دلیل ترکیبات خود ممکن است کمی بوی پلاستیک بدهند که پس از چندبار مصرف و شستشو احتمالا این بو از بین می رود. اما بهتر است قبل از اینکه شیشه شیر کودک شما بو بگیرد از آن مراقبت های ویژه را به عمل آورید. حتما آن را بعد از مصرف خوب بشویید و از قراردادن شیر به مدت طولانی در آن خودداری کنید. ما در این مقاله به تمام راه های موثر برای از بین بردن بوی بد شیشه شیر کودک اشاره کردیم. امید است که برای شما مفید واقع شده باشد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code