راهنمای خرید تجهیزات پزشکی, وبلاگ

نکات مهم قبل از خرید نوار بهداشتی

نکات مهم قبل از خرید نوار بهداشتی

راهنمای خرید بهترین نوار بهداشتی 

خوشبختانه ، این وقت ها ، نوار بهداشتی‌‌ های‌ متنوعی در فروشگاه ها موجود بوده و حق انتخاب زیادی وجود دارد در این مقاله از سایت کالا مس قصد داریم تا راهنمای خرید بهترین نوار بهداشتی را به صورت کامل مطرح کنیم با ما همراه باشید.

انواع نوار بهداشتی موجود عبارت اند از:

نوار بهداشتی‌ معمولی : نوار بهداشتی‌‌های‌ معمولی جذب‌ متوسط داشته و برای خون‌ریزی زیاد آنقدر خوب عمل نمی کنند؛ اکثراً برای بکارگیری از روز‌ سوم عادت‌ماهانه خانم ها مناسب تر بوده به نسبت به روزهای اول که پرخون تر است، مگر اینکه روزهای آغازین نیز خون ریزی کمی وجود داشته باشند قابل استفاده خواهد بود.

نوار بهداشتی‌ سوپر‌ : نوار بهداشتی‌‌های‌ نوع سوپر از جاذبه بسیار بالایی برخوردارند و بهتر است در چند روز آغازین عادت‌ماهانه استفاده شوند. این گونه نوار بهداشتی‌‌ها‌ در بعضی مارک ها، اندکی از انواع‌ معمولی بلندتر بوده و در اکثر موارد ضخیم‌ تر و پر حجم‌تر هستند و به همین علت با پوشاک های چسبان به چشم می‌آیند . بعضی مارک ها حتی بال‌‌های‌ نوار بهداشتی‌‌ سوپر‌ را از ماده‌های تا حدودی جاذب‌ می سازند تا خون نشت کرده هم جذب‌ گردد .

نوار بهداشتی‌ مناسب شب : نوار بهداشتی‌‌های‌ مناسب شب معمولا پهن‌ و بلند تر از نوارهای معمولی بوده به دلیل اینکه نشتی نداشته باشند؛ به اضافه اینکه ضخیم‌ بوده و جذبه بیشتری دارند تا در طول مدت شب احتیاجی به عوض کردن پد نداشته باشید. در واقع که این دسته نوار بهداشتی‌‌ها‌ را قادر خواهید بود در روز‌ هم بکارگیری نمائید ! کلمه شب تنها به توان جاذبه بالاتر و محافظت‌کنندگی زیادتر را نشان می دهد

نوار بهداشتی‌ پس از زایمان‌ : نوار بهداشتی‌‌های‌ ویژه پس از وضع‌حمل در قیاس با نوار بهداشتی‌‌های‌ متداول بزرگ‌تر و جاذبه بیشتری دارند. هرچند ، بعضی مادر ها از پوشک‌های کودک سایز بزرگ‌ برای بعد از زایمان استفاده میکنند اما این نوارها نیز قابل استفاده است.

پد روزانه‌ : پدهای روزانه‌ از تمام اشکال نوار بهداشتی‌‌ها‌ نازک‌تر و کم‌جذب‌تر هستند و در اکثر موارد در دو گونه عطری و غیرعطری ساخته می‌شوند . این دسته پدها را قادر خواهید بود برای اواخر عادت‌ماهانه یا برای کشش ترشحات یومیه بکارگیری نمائید . حتی افرادی که هم که از تامپون یا کاپ عادت‌ماهانه بکارگیری می کنند، قادر خواهند بود از پد روزانه برای جذب‌ نشتی‌های احتمالی استفاده نمایند.

خرید بهترین برندهای نوار بهداشتی در فروشگاه کالا مس

پد بهداشتی لیدی کر20عددی

7,000 تومان

شورت یکبار مصرف افتابگردان

31,000 تومان
سفارش داده شده:22
آیتم های موجود:8

نوار بهداشتی بالدار بزرگ پنبه ریز

17,500 تومان
سفارش داده شده:6
آیتم های موجود:4

نوار بهداشتی بالدار بزرگ پنبه ریز مدل شبانه لایه رویی مشبک بسته 10 عددی

18,500 تومان

نوار بهداشتی بالدار بزرگ تافته به نرمی کتان ویژه شب با قدرت جذب فوق العاده مناسب پوست حساس 10عددی

26,000 تومان

نوار بهداشتی بالدار بزرگ تافته مشبک ویژه شب با قدرت جذب فوق العاده 10 عددی

24,000 تومان
سفارش داده شده:2
آیتم های موجود:10

نوار بهداشتی بالدار تافته ویژه روز نازک 7عددی تک بسته ای پوست حساس

23,000 تومان

نوار بهداشتی بالدار خیلی خیلی بزرگ پنبه ریز ضخیم مشبک روزانه 10 عددی

22,000 تومان
سفارش داده شده:15
آیتم های موجود:10

 

در زمان خریداری نوار بهداشتی‌ به چه نکاتی توجه نماییم؟

توان جذب‌
مهم‌ترین خصوصیت یک نوار بهداشتی‌ مطلوب قدرت‌ جاذبه میزان بالای خون در کمترین وقت ممکن‌ خواهد بود . راهنمای خرید بهترین نوار بهداشتی خون جذب‌شده حتما باید در بستر میانی محافظت‌شده بماند و براثر فشار‌ نشستن به روی پد بازگشت نکند؛ در این حالت سبب احساس‌ خیسی می گردد . قادر خواهید بود تست نمائید : هرچه میزان رنگ خون در روی پد روشن‌تر گردد ، یعنی خون جذب‌شده روی سطح‌ قرار خواهد داشت و چه‌بسا سبب بازگشت خون به روی پد و پیدایش احساس‌ خیسی گردد؛ ولی هرچه رنگ خون کمتر گردد ، یعنی جاذبه بهتری شکل گرفته و احساس‌ خیسی وجود نخواهد داشت.

توان جاذبه نوار بهداشتی‌‌ها‌ را قادر خواهید بود به‌راحتی از روی میزان چکه هایی که روی بسته‌بندی‌ ثبت می گردد ، بفهمید .

راهنمای خرید بهترین نوار بهداشتی

بال‌دار یا بی بال‌ ؟
اکثر نوار بهداشتی‌‌ها‌ بال‌دارند؛ بال‌‌ها‌ سبب می‌شوند پد حرکت نکرده نشده و خون نشتی از حاشیه ها به درون هدایت‌ گردد . با نوار بهداشتی‌‌های‌ بال‌دار قادر خواهید بود مطمئن‌تر تحرک کنید؛ منتها اینکه نوار بهداشتی‌ بال‌دار از فروشنده بخرید یا بی بال‌ ، یک گزینش کاملا سلیقه‌ای خواهد بود .

 

سایز و ضخامت‌
درمورد سایز و ضخامت‌ حتما باید براساس شدت‌ خون‌ریزی خودتان انتخاب کنید. غالباً دخترخانم ها برای دو سه روز‌ نخست عادت‌ماهانه از نوار بهداشتی‌‌های‌ ضخیم‌تر بکارگیری می‌کنند . ازلحاظ سایز هم که می‌دانید نوار بهداشتی‌‌های‌ روز‌ و شب متفاوت خواهند بود: پدهای مخصوص روز‌ کوتاه‌ تر بوده ، اما پدهای مخصوص شب بلندتر می باشند؛ پدهای مختص شب نیز در بخش پشتی‌ که روی باسن‌ قرار خواهد گرفت ، پهن‌ترند تا موقع درازکشیدن دلواپس ترشح خون نباشید . در بعضی نشان ها حتی قادر خواهید بود نوار بهداشتی‌‌های‌ فوق‌بلندی تهیه نمایید که از پدهای دراز متداول هم بلندتر هستند و پوشش‌دهی بسیاری دارند.

راهنمای خرید بهترین نوار بهداشتی

پنبه‌ای یا مشبک‌ ؟
این نیز تا‌ حد بسیاری به اولویت شخصی ارتباط خواهد داشت . بعضی از دخترخانم ها با نوار بهداشتی‌‌های‌ پنبه‌ای راحت‌ بوده و بعضی دیگر با نوار بهداشتی‌‌های‌ مشبک‌ . نوار بهداشتی‌‌های‌ مشبک‌ بااینکه از توان ربایش بسیار بالایی برخوردارند ، در بعضی دخترخانم ها سبب حساسیت‌ می گردند؛ ولی ناگفته نماند پوسته هر شخصی متمایز می باشد و همگی لزوما به پدهای مشبک‌ عکس‌العمل یکسانی نخواهند داشت

 

نرمی‌ و لطافت‌
روی نوار بهداشتی‌ بایستی نرم و لطیف‌ باشد‌ تا پوسته براثر اصطکاک دستخوش قرمزی و خارش نگردد. نوار بهداشتی‌‌های‌ پنبه‌ای در بیشتر موارد از این نظر بهترند .

 

قابلیت‌ تنفس‌
یک نوار بهداشتی‌ مطلوب بایستی از خصوصیت عبور‌ هوا‌ بهره‌مند گردد تا از نگه داشتن نمناکی و پیدایش قارچ و عفونت‌ ممانعت نماید .

 

نوار بهداشتی‌ معطر‌ بخریم ؟
نوار بهداشتی‌‌های‌ معطر‌ عطر خوشایندی دارند ، ولی ماده‌های غیرطبیعی عطری در بعضی اشخاص موجب تحریک‌ و حساسیت‌ می گردد. به همین دلیل، نوار بهداشتی‌‌های‌ غیرمعطر گزینش بهتری به حساب‌ خواهد آمد

"<yoastmark

نوار بهداشتی‌ چندبارمصرف یعنی چه ؟

یکی از سوالات مهمی که در راهنمای خرید بهترین نوار بهداشتی مطرح است، این است که نوار بهداشتی‌ چندبارمصرف چیست؟ این روز ها نوار بهداشتی‌‌های‌ چندبارمصرف هم تولید شده است هرچند به میزان پدها متداول و در دسترس نیستند . غرض از نوار بهداشتی‌‌های‌ چندبارمصرف پدهای قابل‌شست‌وشویی خواهد بود که پس از هر مرتبه استفاده نوبت انداخته نشده و مجدد قابل استفاده بوده. مزیت‌ها و بدی‌ها ویژه خودشان را دارند : نوار بهداشتی‌‌های‌ چندبارمصرف آسیب کمتری به محیط‌ زیست‌ وارد کرده؛ ولی چون‌که حتما باید پس از هر مرتبه کاربرد خیلی خوب شسته‌ و خشک گردند ، در قیاس با نوار بهداشتی‌‌های‌ یک‌بارمصرف مشقت زیادی دارند .

خریدار این گونه نوار بهداشتی‌‌ها‌ تنها مدافعان محیط‌زیست نیستند؛ بعضی از دخترخانم ها چون‌که علاقه‌ای به کاربرد محصولات‌ بهداشتی‌ دربرگیرنده ترکیبات‌ غیرطبیعی ندارند ، به کاربرد پدهای پارچه‌ای چندبارمصرف روی می‌آورند . به‌عبارتی ، نوار بهداشتی‌‌های‌ چندبارمصرف برای دخترخانم های وسواس می باشند ! از دیگر تولیدات بهداشتی‌ این‌چنینی برای بانوان های دغدغه‌مند می‌توان به نوار بهداشتی‌‌های‌ طبیعی اشاره‌ نمود که اینها هم به میزان نوار بهداشتی‌‌های‌ متداول در دسترس نبوده.

 

نوار بهداشتی‌‌های‌ معمولی مضر هستند ؟
هر دختر خانمی از ابتدای بلوغ‌ تا یائسگی به‌طور متوسط بیشتر از ۱۲ هزار‌ نوار بهداشتی‌ استعمال می نماید . ولی آیا بکارگیری درازمدت از نوار بهداشتی‌‌های‌ رایج ضرری به تندرستی وارد نمی‌کند ؟

متأسفانه ، در حال حاضر تحقیقات کاملی بر روی اثر طولانی مدت استفاده تولیدات بهداشتی‌ دختران، ازجمله نوار بهداشتی‌ و تامپون ، و رویارویی مکرر با ماده‌های غیرطبیعی مورداستفاده در این گونه کالاها شکل نگرفته است‌ . به این دلیل ، خیلی دقیق نمی‌توان در مورد بی خطر بودن آنها اظهار نظر درستی کرد. تحقیقات غیروابسته تشکیلات های بهداشت‌ زنان نشان‌ داده‌ است بعضی از ماده‌های غیرطبیعی شیمیایی مورداستفاده در تولیدات بهداشتی‌ بانوان نگران کننده هستند؛ و به‌عقیده مرجع‌های بالاتر و تولیدکنندگان جای‌ نگرانی‌ وجود نخواهد داشت . ولی فعالان بهداشت‌ زنان معتقد هستند برای‌اینکه تحقیقات بسنده در مورد اثر طولانی مدت روی تندرستی ما دخترخانم ها شکل نگرفته ، نمی‌توان با اعتماد کامل اظهار نظر کرد. مختصر که این مسئله موافقو مخالف خواهد داشت و گمانه‌زنی‌های متفاوتی مورد بحث بوده است .

سخن پایانی
از اینکه با مطلب راهنمای خرید بهترین نوار بهداشتی با ما همراه بودید متشکریم. لطفا در صورت تمایل با گذاشتن نظر از ما حمایت نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code